
Een school in beweging: bouwen, leren en creëren.
Wie zegt dat je alleen binnen leert?
Terwijl onze nieuwe school langzaam de lucht in groeit, leren onze leerlingen vrolijk mee – buiten, tussen de containers, hijskranen en bouwhelmen. Hoeveel heipalen zijn er eigenlijk nodig? Hoe hoog wordt het gebouw? En wat zit er allemaal in zo’n bouwkeet? Leervragen genoeg en ook binnen de tijdelijke muren bruist het van creativiteit.
Terwijl onze nieuwe school langzaam de lucht in groeit, leren onze leerlingen vrolijk mee – buiten, tussen de containers, hijskranen en bouwhelmen. Hoeveel heipalen zijn er eigenlijk nodig? Hoe hoog wordt het gebouw? En wat zit er allemaal in zo’n bouwkeet? Leervragen genoeg en ook binnen de tijdelijke muren bruist het van creativiteit.
Een hoogtepunt vlak voor de zomervakantie was het kunstproject: “Waar is Watte?!”, waarbij de hele school samenwerkte aan een unieke zoekplaat.
Elke klas kreeg een eigen bouwopdracht. De jongste kleuters maakten een kruiwagen, groep 3 een ambulance, groep 6 een hijskraan en de oudsten zelfs een graafmachine! Alles mocht: tekenen, schilderen, LEGO, K'NEX, blokken, zolang het maar minstens A4-formaat was.
Samenwerken stond centraal: groepjes bedachten meerdere versies van een object en kozen samen welke het beste op de poster paste. Zo ontstond een kleurrijke en gedetailleerde zoekplaat waarin elk kind een rol speelt – letterlijk en figuurlijk. Dankzij de voorbereiding via een online les en inspirerende voorbeelden uit “Waar is Wally”, wisten de kinderen precies wat hen te wachten stond.
Het resultaat?
Een A2-poster vol fantasie, humor en herkenbare bouwtaferelen, waarin onze leerlingen schitteren te midden van hun eigen creaties. Elke leerling kreeg een eigen exemplaar mee naar huis, want zeg nou zelf: hoe vaak sta je nu op een kunstwerk? Zo bouwen we niet alleen aan een nieuw schoolgebouw, maar ook aan creativiteit, samenwerking en een flinke dosis trots.
Elke klas kreeg een eigen bouwopdracht. De jongste kleuters maakten een kruiwagen, groep 3 een ambulance, groep 6 een hijskraan en de oudsten zelfs een graafmachine! Alles mocht: tekenen, schilderen, LEGO, K'NEX, blokken, zolang het maar minstens A4-formaat was.
Samenwerken stond centraal: groepjes bedachten meerdere versies van een object en kozen samen welke het beste op de poster paste. Zo ontstond een kleurrijke en gedetailleerde zoekplaat waarin elk kind een rol speelt – letterlijk en figuurlijk. Dankzij de voorbereiding via een online les en inspirerende voorbeelden uit “Waar is Wally”, wisten de kinderen precies wat hen te wachten stond.
Het resultaat?
Een A2-poster vol fantasie, humor en herkenbare bouwtaferelen, waarin onze leerlingen schitteren te midden van hun eigen creaties. Elke leerling kreeg een eigen exemplaar mee naar huis, want zeg nou zelf: hoe vaak sta je nu op een kunstwerk? Zo bouwen we niet alleen aan een nieuw schoolgebouw, maar ook aan creativiteit, samenwerking en een flinke dosis trots.